2011年10月9日日曜日

local market

yesterday I went to local market!
on the way i saw this!!!



buying potato
 
←they make hoe from car. With just a hummer.
the guy in blue is my friend.













It was like little bit more messy then those in south east Asia.  But people are more and more friendly and they saw me as a 'GAIJIN!!'

They asked me 'Are you China or Japan?'
I said 'Im Japanese'
Then they said 'Okay, Japan nice!' If you are China, fu#k you!!'
I said 'Im saying, Im japanese'
Then they smiled at me and started to talk.

It seems people in Malawi hate Chinese, they call me 'Chanchun' (word for slandering Chinese) or 'Ni Hao'.
Every time they call me like that, then I say 'Im japanese' or 'Konnichiwa'
First I thought why the people in Malawi hates Chinese soooo much,,,,, but I think Im getting 'why'.

see you next time!


それはそのとき少量のようにより汚かった、南東アジアのもの。
しかし、人々はますます親しみがあります。また、彼らは私に会いました、として、1つの「GAIJIN」!!
彼らは私に尋ねました「あなたは中国か日本ですか。」
私は「私は日本語」と言いました。
その後、彼らは言いました「承認(よい日本)」!
あなたが中国とfu#kである場合、あなた」!!
私は言いました「私は発言および私は japanese」
その後、彼らは私に微笑み話し始めました。
それはマラウイ嫌悪中国語の人々に見えます、それらは私を「Chanchun」(中国語を中傷するための言葉)あるいは「ニーハオ」と呼びます。
それらがそのように私に電話するごとに、その後、私は「私は japanese」あるいは「コンニチハ」を最初に言います、私は、なぜマラウイの民族が非常に中国のsooooを嫌うか思いました、しかし、私は、得ている私はを思います「なぜ。」
次回会いましょう!

1 件のコメント: