2011年10月6日木曜日

Chichewa

It's been 4 days since we started learn Chichewa, Malawian local language.
soooo many sounds of "m" and "n", that very hard to pronounce.
For ex..
"Mwa mwa mowa M'mamawa" means You have drunk beer yesterday.

well I'm sure my Chichewa has been getting better day by day.

Next week I'm visiting Nponda where I'm going to work for next 2 years.

Looking forward for that and meet my counter partner and boss and my students!!!!


These trees are called Jacaranda.  Very very beautiful and every where in Malawi!
Some times a road will all covered with this violet flower.
I want you to come see!


我々が出発してから、4日がたった‥‥チェワ語(マラウィ共和国の現地語)を学習する。
soooo「m」および「n」の多くの音、発音することが非常に困難なそれ
のために‥‥例えば。
「Mwa mwa mowa M'mamawa」は、あなたが昨日ビールを飲んだことを意味する。
よく、私は、私のチェワ語が日ごとによくなっていると確信する。
来週、次の2年の間仕事に行くところで、私はNpondaを訪れている。
それを前に捜すこと‥‥また私の反対のパートナーおよび上司、および私の学生に会う!!!!
これらの木はジャカランダと呼ばれる。
非常に美しい(とてもとても)そしてすべて‥‥マラウイでところで!
数回、ロードはすべてするだろう‥‥このスミレ花で覆われていた。
私は、あなたに来てほしい‥‥見る!




2 件のコメント: